Verslo idėjų generavimas

 Verslo idėja
”Verslo idėja yra pradinis bet kokio verslo taškas. Verslas ir verslininko darbas sukasi aplink verslo idėją.”
 Verslo idėja yra konkretus praktinis aprašymas to, kaip įmonė ruošiasi vykdyti pelningą veiklą. Šiame aprašyme glaustai pristatomi pagrindiniai verslo elementai: kam yra parduodama, kas yra parduodama, ką daro verslas ir kokią perspektyvą verslas pristato savo akcininkams. Prie viso šito svarbu nepamiršti verslo apsaugos priemonių, tokių kaip patentai ir autorinės teisės.
Visos verslo idėjos sudedamosios dalys turi derintis tarpusavyje. Verslo idėja yra suformuojama iš visų šitų elementų ir turi remtis įmonės stipriosiomis pusėmis.
Perspektyvi verslo idėja turi patenkinti vartotojų poreikius, turi būti novatoriška ir unikali. Ji turi turėti aiškią sampratą ir turi būti pelninga ilgalaikėje perspektyvoje. (McKinsey & Company 2000).
Verslo idėja turi atsakyti į keturis klausimus:
1.      Kam yra skirti įmonės prekės ar paslaugos?
Kokiems tiksliniams segmentams yra skirti įmonės prekės ar paslaugos? Kokios yra skiriamosios savybės segmento, į kurį yra taikomi įmonės prekės ar paslaugos?
2.      Ką įmonė siūlo savo vartotojams ar kokius vartotojų poreikius įmonė patenkina?
Prekės ar paslaugos turi atitikti vartotojų poreikius, tokiu būdu jie kuria vertę spręsdami vartotojų problemas.
3.      Kaip įmonė funkcionuoja?
Kaip įmonė dirba arba kaip yra organizuojamas įmonės darbas?
Kokius verslininko išteklius galima investuoti į verslą?
4.      koks yra įmonės įvaizdis? Kaip žiūrima į įmonės prekes ar paslaugas?
Svarbiausia užduotis yra aiškiai apibrėžti pagrindinius verslo elementus. Jau planavimo pakopoje svarbu išmokti atskirti, kas yra susiję su verslu ir kas nesusiję. Galimybė pažiūrėti į verslo idėją skirtingais žvilgsniais leidžia objektyviai ją įvertinti ir padidina sėkmės tikimybę. Nenuleiskite rankų, net jei visi šie elementai pačioje pradžioje tobulai neatitinka vienas kito!
Pažvelkime iš arčiau į Jono verslo idėją:
1. Verslo idėjos sukūrimas (pridedama diagrama)
2. Kokiems žmonėms aš parduodu savo prekes/paslaugas?
3. Kokie yra mano klientų/tikslinio segmento poreikiai?
4. Ką aš galiu pasiūlyti būsimiems klientams?
5. Kodėl vartotojai turėtų pirkti tik mano prekes/paslaugas (paveikslėlis)?
6. Kaip organizuoti verslą?
7. Verslo idėjos apibendrinimas
VERSLO IDĖJOS SUKŪRIMAS
Verslo idėją dažnai galima sutalpinti į vieną sakinį. Pavyzdžiui, “aš įkursiu įmonę, kuri siūlys vertimo paslaugas įmonėms.” Šis sakinys apibūdina pagrindą verslui, tačiau neatsako į kai kuriuos pagrindinius klausimus. Kokioms įmonėms bus teikiamos paslaugos? Kodėl kreipsis būtent pas jus? Kaip jūs organizuosite efektyvų verslą?
Norint susiplanuoti verslo veiklą kur kas konkrečiau, svarbu aiškiau atsakyti į pagrindinius klausimus. Naudinga būtų pasinaudoti žemiau pateikta forma, kur jūs galite išdėstyti savo pasirinkimus ir verslo idėjas pagal penkis pagrindinius klausimus.
Verslo idėjos forma
Verslo idėja yra labiausiai naudojama priemonė aprašant verslą, kuris remiasi viena preke ar prekių linija. Ši forma atspindi daugelį verslininko esminių strateginių sprendimų.
Kas?
Prekės/paslaugos?
Kodėl?
Vartotojų ir tikslinių segmentų poreikiai ar problemos?
Kas?
Tikslinis segmentas ar segmentai?
Kaip? Kaip organizuoti verslą?
Kaip organizuoti verslą efektyviai ir pelningai?
Kodėl? Patrauklumas?
Kodėl tikslinis segmentas turėtų pirkti prekes/paslaugas?
Įvaizdis, prekės profilis, prekės aprašymas?
Suderinamumas
Ar verslo idėja vis dar bus gyva penkių metų metų laikotarpyje?