VERSLO PLANO PARUOŠIMO INSTRUKCIJA

 Verslo plano sudarymas
Patarimai, kaip lengviau sukurti planą
Verslo plano sudarymas
Verslo plane turi būti tam tikri svarbiausi faktai. Toliau pateikiamame sąraše yra elementai, kurie paprastai yra įtraukiami į verslo planą.
1. VERSLO SANTRAUKA                   
Šioje dalyje yra papildoma informacija, asmeninė informacija apie verslininką, taip pat faktai apier verslo idėją.
2. VERSLO IDĖJOS APIBRĖŽIMAS   
3. VERSLO APLINKA IR JOS VYSTYMASIS
Verslo aplinkos įvertinime yra aptariama esama ir būsima rinkos padėtis: paklausa, konkurencinė situacija ir pramonė. Verslo konkurencingumas remiasi įmonės tam tikromis savybėmis, dėl kurių įmonė yra pranašesnė už savo konkurentus. Šalia konkurencingumo klausimo įmonė dar papildomai turi sutelkti dėmesį į pasiūlymą, kurį vartotojas vertina ir kuris jam yra prasmingas.
Įmonės sėkmės tikimybė taip pat priklauso nuo rinkos vystymosi. Rinkos pokyčiai gali būti paklausos didėjimas ir mažėjimas, pokyčiai konkurencinėje kovoje, alternatyvių prekių ar paslaugų sukūrimas ir naujų konkurentų atsiradimas. Pramonę taip pat įtakoja verslas ir prekės gyvavimo ciklas. Pramonės šaka gali būti nauja, auganti, nusistovėjusi arba subrendusi. Įmonių pelningumas žymiai svyruoja priklausomai nuo to, kokioje stadijoje yra pramonės šaka.
Labai svarbu žinoti apie konkurentus tiek, kiek žinoma apie vartotojus. Geriausia įmanoma surinkta informacija apie konkurentus ir jų esamus bei būsimus planus gali padėti įmonei pasiekti sėkmę rinkoje efektyviausiai panaudojant savo išteklius.
4. KONKURENCINGUMAS
Įmonės sugebėjimas konkuruoti yra paremtas jos konkurencingumu arba tomis savybėmis, dėl kurių ji yra geresnė nei jos konkurentai. Į šias savybes reikia atkreipti dėmesį tose srityse, kuriose jos vartotojams yra pačios svarbiausios.
5. TIKSLAI IR STRATEGIJA
Remiantis verslo idėja ir įmonės analize, įmonė gali iškelti savo tikslus, sukurti strategiją ir kur kas detalesnį įgyvendinimo planą. Uždavinys yra ilgalaikis tikslas, kuris yra pasiekiamas laikantis strategijos.
Įmonės vizija apibūdina įmonę, kaip ji atrodys tam tikru metu ateityje. Kurdamas įmonės viziją verslininkas nurodo, kokios įmonės nori ir kokio tipo įmonę galima sukurti. Vizija suteikia įmonei tikslą, kurio įgyvendinimo link įmonė gali dirbti. Ji nurodo įmonės ateities gaires ne tik vadovams, bet ir kitiems suinteresuotiems asmenims, įskaitant įmonės darbuotojus. Vizija suskirsto įmonės veiklą ir padeda įgyvendinti vystymosi planus.
6. PAGRINDINIAI EKONOMINIAI KLAUSIMAI
Baziniame ekonominiame įvertinime turi būti įmonės ilgalaikis ir trumpalaikis pelningumas, pinigų srautai ir jos likvidumas. Įvertinime taip pat turi būti įmonės finansų valdymo aprašymas.
7. ĮMONĖS PAVOJAI
 8. PLANO ĮGYVENDINIMAS
Strateginis įgyvendinimo planas yra kuriamas remiantis aukščiau išdėstytais septyniais punktais.
Patarimai, kaip lengviau sukurti planą
• Žiūrėkite į planavimo procesą rimtai.
• Nepamirškite žiūrėti į ateitį – plano esmė yra aprašyti, kaip įmonė tam tikrais veiksmais pasieks norimus tikslus. 
• Būkite realistas, nebūkite pernelyg didelis optimistas.
• Būkite konkretus – aprašykite veiksmus ir venkite neaiškių sakinių.
• Būkite tikslus – naudokite skaičius (eurai, vienetai, darbuotojų skaičius) ir schemas visur, kur įmanoma.
• Planas neturi būti pernelyg sudėtingas; susikoncentruokite į tai, kas yra susiję su planu.
• Pasistenkite, kad planas būtų nuosekli visuma.
• Nepamirškite rašyti plano taip, kad jį būtų lengva skaityti.
• Būkite pasiruošęs atnaujinti planą jo kūrimo metu.