Interviu su WOMEN4IT mokymų dalyve Roneta

„Women4IT“ – projektas, kurio tikslas yra ugdyti jaunų moterų skaitmenines kompetencijas, taip gerinant jų įsidarbinimo galimybes. Projekto misija – sukurti jaunimui patrauklias užimtumo galimybes, organizuoti darbo vietas moterims technologijų sektoriuje bei plėsti partnerystės tinklą su darbdaviais, siekiant išbandyti naujus įdarbinimo sprendimus.

Šiame periode siekta išplėsti esamos veiklos apimtį, gerinant paslaugų kokybę ir didinant projekto poveikį, įtraukti daugiau dalyvių iš tikslinių grupių, suteikti platesnę rezultatų ir gerosios patirties sklaidą atitinkamoms vietinėms, nacionalinėms, regioninėms ar tarptautinėms suinteresuotomis šalims, neapsiribojant dabartine projekte numatyta sklaida. To siekiant, jaunoms moterims sukurta papildoma veikla: įgalinimo seminarai, darbo šešėliavimo sesijos, internetinis atvirųjų švietimo išteklių katalogas https://digitaljobs.women4it.eu/, interaktyvi internetinė ženkliukų sistema ir dalyvavimas ilgalaikėje mentorystėje.

Dar 2021 m. šis projektas parodė nuostabius rezultatus, kai mokymus, kurių trukmė yra 160 valandų, sėkmingai pabaigė 100 dalyvių iš visos Lietuvos. Dabar Baltijos edukacinių technologijų institutas (BETI) įgyvendino naujus mokymus, kuriuose sudalyvavo kiek daugiau nei 40 merginų! Tai tik dalis projekto pasiektų rezultatų – projekto partneriai iš Latvijos, Ispanijos, Graikijos ir Rumunijos taip pat vykdė mokymus 40-čiai merginų, bendrai apmokant net 200 merginų.

Mokymus papildė 9 webinarų sesijos: „Įvadas į programą ir įsidarbinimo galimybes“, „Asmenybė: Savęs pažinimas ir lankstumas“, „S.M.A.R.T. tikslų nustatymas“, „Pagrindiniai darbo rinkos įgūdžiai – mokymasis visą gyvenimą“, „Technologinio darbo profilio analizė“, „Darbo paieškos strategija“, „Stiprus gyvenimo aprašymas / motyvacinis laiškas / „LinkedIn” profilis“, „Pasiruošimas darbo pokalbiui“, „Perėjimas į darbo pasaulį“.

Viena svarbiausių merginų įgalinimą skatinančių veiklų įvykusių po mokymų – darbo šešėliavimo sesijos. Jos skirtos visoms keturioms galimoms skaitmeninėms profesijoms – projektų koordinatorė, klientų aptarnavimo specialistė, jaunoji žiniatinklio kūrėja ir duomenų analitikė. Jų metu įmonių atstovai pristatė profesijos kasdienybę, kasdienes užduotis, kaip jie pasirinko šią specialybę, profesijos privalumus ir trūkumus, pasidalino patarimais kaip pradėti karjerą įmonėje ir aptarė kokių specialistų ieško įmonės.

Dalyvės sutiko pasidalinti savo patirtimi dalyvaujant projekto „Women4IT“ mokymuose, kaip sužinojo apie juos, kas paskatino pasirinkti šiuos mokymus, kokių naujų žinių įgijo ir ar mokymai turėjo įtakos jų tolimesniems gyvenimo tikslams. Mokymų dalyvė Roneta Budiukina dirba socialine darbuotoja, o laisvalaikiu kuria žaislus. Ji nusprendė dalyvauti „Women4IT“ kursuose, kadangi pajuto poreikį pokyčiams, norėjo kažką gyvenime pakeisti, norėjo iššūkio, kuris padėtų jai tobulėti kaip asmenybei bei suteiktų galimybę įgyti naujų žinių, per naujus potyrius. Roneta pasirinko studijuoti duomenų analitikos studijų programą ir sėkmingai ją pabaigė. Kviečiame susipažinti su jos mokymų įspūdžiais ir patirtimi:

Kas mokymų metu Jums labiausiai patiko? Mokymų metu labai patiko paskaitų laikas, kuris man leido derinti mokymus su darbu. Paskaitos buvo įdomios, jose sužinojau naudingos informacijos ne tik profesiniame tobulėjime, bet ir tinkamos kasdienio gyvenimo praktikoje.

Kas mokymų metu Jums buvo sunkiausia? Pirmosios paskaitos metu nauja informacija pasirodė labai sudėtinga, todėl po jos svarsčiau ar pasirinkau teisingai, ar tai man. Todėl galiu pasakyti, kad sunkiausia mokymų metu buvo prisijungti į antrą paskaitą.

Kas Jus motyvavo pabaigti kursą? Kursą pabaigti mane motyvavo grupės narės, kurios buvo be galo draugiškos, noriai viena kitai padėjome sprendžiant praktines užduotis ar net primindamos apie paskaitas.

Kokie trys svarbiausi dalykai, kuriuos pasiimsite iš šių mokymų? Žinios, patirtis, įgūdžiai.

Kokių profesinių įgūdžių įgijote mokymų metu? Pagilinau žinias dirbant su Excel programa, kurių man ypač trūko. Išmokau planuoti darbų laiką.

Ar šie mokymai pakeitė jūsų ateities planus? Taip, matau platesnes įsidarbinimo galimybes.