Prekių rinka

Prekių mainai (pirkimas - pardavimas) ir prekių gamyba sudaro prekių rinką. Pagrindinis įmonės (firmos) veiklos orientyras – rinka, jos poreikiai, struktūra, dinamika, imlumas. Su rinka įmonę sieja ne tik gamyba, bet ir materialinis- techninis gamybos aprūpinimas. Tam yra priskiriamas žaliavų, medžiagų, įrangos tiekimas ir pan.


Verslo imperijų vystymasis didelių kapitalų istorijoje daugeliu aspektų yra susijęs, nepriklausomai nuo laiko ir geografinės vietos. Verslo vykdymo būdai nėra veikiami nacionalinių ypatybių ar kultūros aspektų. Tas, kuris nori uždirbti ir sukurti pilnavertį verslą, galutiniame rezultate privalo veikti optimaliu būdu. Visa tai suteikia puikias galimybes išstudijuoti verslo istoriją, suvokti, ką reikia daryti, o ko daryti neverta ir pabandyti pasimokyti iš svetimų klaidų arba greičiau suprasti pagrindinius prioritetus, kurie leidžia pagreitinti pilnaverčio verslo formavimą.


Taigi, nedidelė verslo istorija – biografijos apie tai, kaip ir svarbiausiai kokiu būdu savo turtus uždirbo patys sėkmingiausi ir turtingiausi verslininkai, pristatyti poromis. Pora buvo parenkama tokiu būdu, kad būtų pristatytas skirtingas laikmetis, šalys ir pan.


Pora pavyzdžių palyginimui:


— rusų milijardierius Valdimiras Lisinas pagal 2011 m. „Forbes“ versiją tapęs pačiu turtingiausiu rusu  (turtas įvertintas 24,8 milijardais dolerių).
— amerikiečių milijardierius Džonas Rokfeleris, tapęs pirmuoju oficialiu milijardieriumi JAV ir pasaulyje, jo turtas, vertinant mūsų laikais, sudarytų 192 milijardų dolerių. Ir būtent jis yra visų laikų pačių turtingiausių pasaulio žmonių sąrašo viršuje.

Trumpai apie panašumus, kurie yra būdingi ir pirmajam ir antrajam.


— pirminis kapitalas buvo uždirbtas prekyboje;
— gebėjimas susitarti leido įsigyti sąjungininkų ir suformuoti savo verslą;
— dirbti buvo pradėta partnerių sutarčių pagrindu;
— savo pirmuosius didelius pinigus uždirbo „liūdnų laikų“ periodu;
— pasižymėji žiaurumu konkurentų atžvilgiu, kuo sukėlė verslo aplinkos nepasitenkinimą;
— aktyviai supirkinėjo savo konkurentus ir tuo pačiu tapo potencialiais savo verslo su pagrindiniu akcijų paketu valdytojais;
— supirkinėjo lydinčius aktyvus pilnavertei veiklai vykdyti;
— naudojo labai „ginčytinus“ ir švelniai tariant, specifinius verslo vykdymo būdus.