Imitacinio modelio paskirtis

 Imitacinio verslo modelio tikslai:
• įtvirtinti ir pagilinti ekonomikos, vadybos, apskaitos žinias;
• mokytis dirbti komandoje;
• įgyti vadovavimo įgūdžių, mokytis priimti sprendimus;
• gebėti atlikti ekonominius skaičiavimus ir analizuoti įmonės veiklos rezultatus
• leidžia gamybinės įmonės sprendimų modeliavimo procesą konkurencinėje aplinkoje (komandos konkuruoja tarpusavyje);
• leidžia sudaryti gamybos technologinio proceso automatizuotą vizualinį modelį su galimybe stebėti modelio veikimą laike;
• apima ne mažiau kaip dviejų gaminių tipų gaminimo bei pardavimo procesą su galimybe žaidimo eigoje valdyti ne mažiau kaip 50 parametrų (bent po 25 parametrus žaidėjams ir dėstytojui);
• leidžia neribotą gamybos ir realizacijos ciklų skaičių; 5. imituojant realią konkurenciją rinkoje komandų rezultatai turi priklausyti ne tik nuo jų, bet ir nuo konkuruojančių komandų sprendimų; prieš priimant sprendimą komandos turi turėti galimybę sumodeliuoti rezultatus ne konkurencinėje aplinkoje.

Studentai dalyvauja įmonės, kuri uzsiima higienos preparati} gyvūnams gamyba valdyme ir
tampa įmonės direkcijos nariais. Jmonės direkcija_ sudaro keli asmenys - tai komanda iš 3-4 zmoniu, Jai vadovauja pack* studenti} išrinktas direktorius. Jis turi paskirstyti darbus grupės nariams, išklausyti kiti} nuomones ir nuspręsti, ka_ grupės nariai dar turi padaryti. Reikia taip organizuoti imituojamos įmonės veiklą, kad reikalingi priimti sprendimai būti} atlikti laiku ir kokybiškai. Tai gera proga pabūti vadovu, išbandyti save, o pavaldiniams - suprasti, kad reikia mokėti paklusti, objektyviai įvertinti savo ir vadovo sugebėjimus, proga pagalvoti, kaip reikėti} elgtis panašiose situacijose. Baigus realizuoti dėstytojo numatytus verslo modelio ciklus (etapus -imituojamus finansinius metus) reikės parengti ir pristatyti savo įmonės veiklos ataskaita,
Vienas verslo modelio periodas atitinka finansinius įmonės veiklos metus. Per si period^ komandos privalo:
• analizuoti įmonės padėtį pagal pateiktus finansinius dokumentus;
• nustatyti bendrąja_ įmonės plėtros strategic priklausomai nuo veiklos rodikliij ir rinkos konjunktūros;
• parinkti ir priimti prekybinius, gamybinius, personalo bei finansinius sprendimus;
• įrašyti savo sprendimus į „Sprendimi} lap^", kas atitinka kompiuterinės programos duomenij įvedimo form^.
Virtuali} įmonės modeliavima_ realizuoja internetinėje aplinkoje veikianti kompiuterinė programa Jmitacinis verslo modelis“, kuri atlieka reikiamus apskaičiavimus ir nustato įmonės padėtį rinkoje (meti} pabaigoje) priklausomai nuo priimti} sprendimi} bei socialiniij-ekonominii} veiksniij.
Jmonės situacija kiekvienij metij pabaigoje pateikiama atskirose finansinėse formose; siij formij duomenys bei dėstytojo nurodymai yra kaip pradinė informacija ateinantiems metams.
Pateikti pradiniai duomenys yra sajyginiai ir įmonės veikla yra tik galimos realios padėties modelis. Tai leidzia imituoti pagrindinius, įmonės veiklcj lemiančius veiksnius.
Toliau trumpai pateikiami imituojamos įmonės valdymo pagrindiniai aspektai.