Verslo aplinka ir jos vystymasis

 Pabandykite išdėstyti išsamų savo pramonės šakos, rinkos srities ir konkurentų aprašymą. Rasti tikslią informaciją yra sunku, tačiau nepaisant to bandykite aiškiai nustatyti jūsų pramonės šakos esamą padėtį ir vystymąsi ateityje (įvertinimui gali būti naudojami tokie vienetai, kaip litas, euras, parduoti vienetai, procentai ir t.t.). 
Pramonės aplinka. Jūs galite tai aprašyti šiuos kriterijus:
       Rinkos dydis pagal parduotus vienetus jūsų verslo srityje (regioninė rinka, vietinė rinka ir tarptautinė rinka)
       Pramonės šakos gyvavimo ciklo stadija (nauja, auganti, nusistovėjusi, subrendusi)
       Vartotojų elgsena ir susiję klausimai
       Dažniausiai naudojami pardavimo kanalai
       Bendras kainų lygis ir pelningumas
       Technologinis pramonės vystymasis
       Teisiniai klausimai
Paklausa
       Kokios aplinkybės įtakoja prekės ar paslaugos paklausą? Ar egzistuoja pavojus arba nusimato pokyčiai, kurie gali įtakoti paklausą? Kaip jūs galite pasiruošti šiems pokyčiams?
Jūs galite apsvarstyti šių veiksnių poveikį jūsų prekės ar paslaugos paklausai:
       Kaip ekonominės tendencijos (pramonės augimas, susitraukimas) įtakoja paklausą jūsų pasiūlymui?
       Kokios yra kuriamos alternatyvios prekės ar pramogos?
       Kaip technologijų vystymasis įtakos jūsų verslą?
       Ar vertybės ir pirkimo įpročiai jūsų tiksliniame segmente keičiasi? Kaip keičiasi?
       Kaip keičiasi mada? Tendencijos?
       Kaip visuomenės senėjimas gali įtakoti jūsų verslą?
Kas yra jūsų patys svarbiausi konkurentai? 
       Suraskite informacijos apie tris konkurentus, kurie prekiauja tame pačiame tiksliniame segmente, kaip ir jūsų įmonė.
       Jūs galite pasižymėti konkurentų pavadinimus, verslo sritis, stirpybes ir silpnybes palyginus su jūsų įmone. Jūs taip pat galite mokytis iš savo konkurentų.
Įvertinkite konkurencijos lygį savo pramonės šakoje.
Apsvarstykite šiuos klausimus:
       Kokia aštri yra konkurencija jūsų pramonės šakoje ir kokiais metodais (kaina, kokybe, aptarnavimu, dizainu, gamybos technologija, prekės įvedimo į rinką laikotarpiu, vieta ir t.t.) įmonės konkuruoja dėl klientų?
       Ar į pramonės šaką įėjo daug naujų žaidėjų? Naujų alternatyvių prekių?
       Kokio tipo įmonės susiduria su sunkumais ar jau nutraukė savo veiklą? Kodėl?
       Ar pramonė turės tendenciją vystytis greičiau tam tikrose verslo srityse? Kokiose?
       Kiek dėmesio skiriate konkurencijai ir kokiu būdu?