Rinkos analizė

Tinkamai atliktas rinkos tyrimas yra sėkmingo verslo prielaida. Geras rinkos tyrimas yra kaštus taupantis būdas sužinoti, ko nori jūsų klientas, ir priderinti produktą ar paslaugas vartotojų poreikiams.
Rinkos tyrimas yra atliekamas siekiant išsiaiškinti vartotojų poreikius ir norus. Jis taip pat gali suteikti žinių apie jų elgesį. Atliktas rinkos tyrimas taip pat gali padėti jums nustatyti specifinio produkto rinkodarą.

Atliekant rinkos tyrimą, svarbu atsakyti į tokius klausimus:


Koks yra jūsų produktas/paslauga?
Ar rinkoje yra panašių produktų/paslaugų?
Koks yra bendras jūsų produkto rinkos dydis? Ar ši rinka auga? Mažėja? Nekinta?
Kokia yra konkurentų produkto kokybė?
Kas bus potencialūs jūsų klientai ir produkto vartotojai?
Kokiai rinkai daliai jūs parduodate? Ar tai privatūs asmenys ar įmonės?
Kokia yra dabartinė produkto kaina?
Kur išdėstyti pardavimo taškai?
Kas yra potencialūs šio produkto didmenininkai?
Kokios priemonės gali būti naudojamos reklamai ir rėmimui?

Toliau pateikiami supaprastinti rinkos tyrimo komponentai gali būti naudingi analizuojant rinką ir ieškant informacijos.
Analizuodami rinką, naudokitės 4P+C metodika: produktas, kaina, vieta ir reklama bei konkurentai (angl., Product, Price, Place, Promotion and the Competitors). (Daugiau informacijos apie šią metodiką rasite 4 modulyje – Rinkodara ir pardavimai).