Interviu su WOMEN4IT mokymų dalyve Ugne

Paskelbė gerda - Pir, 05/17/2021 - 13:40
foto

„Women4IT“ – projektas, kurio tikslas yra ugdyti jaunų moterų skaitmenines kompetencijas, taip gerinant jų įsidarbinimo galimybes. Projekto misija – sukurti jaunimui patrauklias užimtumo galimybes, organizuoti darbo vietas moterims technologijų sektoriuje bei plėsti partnerystės tinklą su darbdaviais, siekiant išbandyti naujus įdarbinimo sprendimus.

Viena svarbiausių projekto dalių – sukurtas naujas internetinis įrankis, kuris leidžia įvertinti dalyvių kompetencijas, palyginti turimus įgūdžius ir siūlomų darbų profilius bei pasiūlyti tinkamiausią mokymosi programą. Šis tikslas yra pasiekiamas mokymų forma, kai dalyvės turi galimybę pabaigti kursus, kurie yra parengti pagal skaitmeninių profesijų profilių reikmes.

2021 m. vasario ir kovo mėnesiais vyko projekto „Women4IT“ mokymų dalis Lietuvoje, kuriuos įgyvendino Baltijos edukacinių technologijų institutas (BETI) kartu su Mokymų organizavimo grupe. Mokymus, kurių trukmė yra 160 valandų, sėkmingai pabaigė 100 dalyvių iš visos Lietuvos. Pradėdamos mokymus merginos rinkosi vieną iš keturių galimų skaitmeninių profesijų – projektų koordinatorės, klientų aptarnavimo specialistės, jaunesniosios žiniatinklio kūrėjos ar duomenų analitikės.

Dalyvės sutiko pasidalinti savo patirtimi dalyvaujant projekto „Women4IT“ mokymuose, kaip sužinojo apie juos, kas paskatino pasirinkti šiuos mokymus, kokių naujų žinių įgijo ir ar mokymai turėjo įtakos jų tolimesniems gyvenimo tikslams. Mokymų dalyvė Ugnė Urniežiūtė šiuo metu studijuoja aviacijos vadybą ir savarankiškai mokosi žmogiškųjų išteklių valdymo. Projektų koordinavimo veikla ji susidomėjo pamačiusi pavyzdį „Instagram“ platformoje: „Ėmiau suprasti, jog projektų koordinavimo metodus galiu laisvai pritaikyti ir kasdienybėje, tad ėmiau ir taikiau“. Todėl dalyvei „Women4IT“ kursai pasirodė kaip puiki galimybė įtvirtinti turimas žinias bei pasiruošti efektyviam įėjimui į darbo rinką. Ugnė pasirinko studijuoti projektų koordinatorės studijų programą ir sėkmingai ją pabaigė. Kviečiame susipažinti su jos mokymų įspūdžiais ir patirtimi:

Kas mokymų metu Jums labiausiai patiko? Labiausiai iš mokymų įsiminė dėstytojo Donato Erlingio mokymo metodika. Jis ne tik norėjo su mumis dalintis savo sukauptu žinių bagažu apie projektų koordinavimą, tačiau kartu aiškinomės apie pasitikėjimą savimi, pardavimų, realizacijos temas, be kurių aš neįsivaizduoju kompetentingo projektų vadovo. Taip pat, įsiminė, jog išmoktą teoriją tuojau pat įtvirtindavome praktikoje, dažniausiai net tą pačią paskaitą.

Kas mokymų metu Jums buvo sunkiausia? Neslėpsiu, suderinti universiteto paskaitas su mokymais buvo sudėtinga. Kadangi mokymai vykdavo intensyviai, nuo 8.30 iki 16.30, o tarp jų turėdavau 1 ar 2 paskaitas universitete. Tačiau čia mane gelbėjo geri planavimo įgūdžiai, o ir praleidus tam tikras temas stengdavausi atsigriebti su komandos pagalba.

Kas Jus motyvavo pabaigti kursą? Dėstytojas Donatas Erlingis. Jaučiausi, jog jis yra tas žmogus, iš kurio dabar turiu mokytis ir perimti kuo įmanoma daugiau patirties.

Kokie trys svarbiausi dalykai, kuriuos pasiimsite iš šių mokymų? 1. Kompetentingas lyderis (vadovas) komandoje reiškia labai daug. 2. Projektų koordinavimas nėra raketų mokslas, jį laisvai galima ir reikia taikyti kasdienybėje. 3. Kokybiškai užmegztos pažintys gali atidaryti daug durų ateityje.

Kokių profesinių įgūdžių įgijote mokymų metu? Išmokau dirbti su „Gantt Chart“, „Risk Management Plan“, „WBS“, „Raci Matrix“ programomis, įgijau komandinio darbo įgūdžių (buvau atsakinga už 5 asmenų komandą), išmokau, kaip planuoti-nustatyti projektų biudžetus ir pagerinau savo prezentacinius įgūdžius.

Ar šie mokymai pakeitė jūsų ateities planus? Iš tiesų, ne. Tačiau įtvirtino mano žinojimą apie pasirinktą kelią, kuriuo jau einu.